zuivelvervangers

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
SAB77

zuivelvervangers

Bericht door SAB77 » do jul 10, 2008 15:29

Hallo allemaal!
Voor mij is het veganisme allemaal nieuw en heb tot nu toe eigenlijk vnl groente e.d. gegeten. Nu heb ik een Amerikaanse site gevonden (http://www.vegweb.com/" target="_blank" target="_blank" target="_blank) waar werkelijk honderden, misschien wel duizenden recepten op staan. Helemaal geweldig! (waarschijnlijk zeggen jullie nu 'duh' in koor)

Maar.... in Amerika kan je natuurlijk veeeeel meer vega-producten krijgen dan in dit groente-vlees-aardappel-landje. Ik zie vaak bv dingen staan als 'vega-zure room' en 'vega-craime fraiche', eivervangers (voor in muffins e.d.), etc. Zijn dat soort dingen echt nergens in Nederland te krijgen? Of heb ik niet goed gezocht? (Ik woon in Amsterdam, dus heb een redelijk aanbod aan natuurwinkels, toko's e.d.). Ik kom nl niet verder dan vega-margarine, -yoghurt, -kaas, -mayonaise en -melk. En om 't nou online vanuit de VS te bestellen... :?

Framboos

Re: zuivelvervangers

Bericht door Framboos » do jul 10, 2008 15:32

Eivervanger kun je kopen van het merk Orgran, of 4 eetlepels yofu voor 1 ei, of een 'lijnzaadei' maken, of... Google de Post Punk Kitchen maar eens, en dan naar baking tips.

Zure room kun je zelf maken van silken tofu en limoen.

SAB77

Bericht door SAB77 » do jul 10, 2008 15:43

Hi Framboos, dank je voor je snelle reply! Site ziet er idd goed uit, zet ik ook maar ff bij mijn favorieten.

Zou alleen zo makkelijk zijn als t gewoon kant en klaar te koop was. Ik weet dat Tofutti t maakt, hun kaas ligt hier in de winkel, waarom niet de andere producten? Vermoeiend hoor :cry:

even iets anders: lastig posten hier als je kleurenblind bent, ik ben 't niet en ik heb al moeite met de bevestigingscode :shock:

Framboos

Bericht door Framboos » do jul 10, 2008 16:55

Als je je aanmeldt hoef je geen bevestigingscode in te vullen.

En tja, sour cream is meestal niet essentieel. Ik zou het liever ook gewoon kunnen kopen natuurlijk, maar dat ik er echt mee zit dat ik dat niet kan... Ik vind yofu, melk, kaas, smeerkaas, etc eigenlijk al best heel veel.

Plaats reactie