Praag

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Liadan
Leefwijze: veganist

Praag

Bericht door Liadan » zo mei 27, 2012 16:07

Ik ga begin juli een paar dagen naar Praag. Weet iemand hier leuke plaatsen om te bezoeken, dingen die ik moet zien, en natuurlijk plaatsen waar ik veganistisch kan eten? Ik zit in een hostel waar ze in ieder geval vegetarisch koken en glutenvrije dingen hebben, dus dat zal vast wel goed komen.

Marla

Re: Praag

Bericht door Marla » zo mei 27, 2012 19:13

De laatste keer dat ik in Praag was at ik nog niet veganistisch, maar ik heb begrepen dat het daar geen probleem is. Had je al op happycow gekeken?

Liadan

Bericht door Liadan » ma mei 28, 2012 13:46

Ja ik zag dat daar wel een aantal veganistische restaurants op staan. Maar ik vroeg me af of mensen hier wat plekken wisten. Aangezien ik alleen ga, en dus niet uitgebreid ga tafelen in een restaurant :wink:

Marla

Bericht door Marla » di mei 29, 2012 8:42

Volgens mij zijn het allemaal wel vrij eenvoudige tentjes, dus geen sjieke restaurants oid.

jet
Moderator

Bericht door jet » za jun 16, 2012 13:42

Ben een aantal keren in Praag geweest, en telkens komt het zo uit dat we niet bij een vega-restaurant in de buurt zijn als er gegeten moet worden.
De meeste restaurants (in het centrum, aan (of in de buurt van) het Wenceslasplein) hebben personeel dat redelijk Engels of Duits spreekt, dus uitleggen wat je wil is meestal niet zo'n probleem. Verder zijn ze de gekste toeristen gewend dus iemand die geen beesten wil eten en ook niks dat van beesten komt, daar liggen ze niet wakker van :D
Vaak hebben ze hoofdgerechten met vlees op de kaart staan, en hebben ze veel bijgerechten die te veganiseren zijn. Ik red het meestal met dat soort dingen, maar goed, dat kan ook zijn dat ik geen zin heb om in een groep stennis te gaan schoppen om perse een vega-restaurant op te zoeken.... :mrgreen:
Ik kijk gewoon op de kaart wat me lekker lijkt, en vraag dan of ze het kunnen veganiseren. Meestal denken ze dan mee, en komt er iets nog leukers tevoorschijn dat de kok kan maken :)

Succes!
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Ananas

Bericht door Ananas » vr jul 12, 2013 20:54

Praag was zo mooi!

We zijn 2x geweest bij café (kafe) Moment, gaaf tentje met heerlijke koffie, fris, bagels en taartjes. Je kan er ook ontbijten.

Vegan City Fast Food kan ik van harte afraden, maar Mlsna (geen idee hoe je het uitspreekt) was erg leuk eten - 3 gangen diner gehad, eigenlijk geen vegan desserts op de kaart maar dat maakten ze speciaal voor ons. Country Life was een tof buffetrestaurant waar alles vegan was. Tevens bio winkel en verzorgingsproductenwinkel erbij. En dan zijn we nog bij Maitrea geweest, vond ik so so. Op zich wel lekker hennepbier gedronken en Thaise curry gegeten, maar ze konden eigenlijk maar weinig veganizen - ouderweets...

Er zitten best veel kleine biowinkeltjes (zelfs 1 op het centraal station!), maar velen hebben geen verse producten helaas.

edit: neem een limoencalippo!! nomnom

KL8

Bericht door KL8 » di jul 16, 2013 18:54

In Praag zit als het goed is ook The Loving Hut. Ik geloof vegan en ontzéttend goed eten. Wij hebben de twee keer dat we er waren net het buffet gemist, maar om dat een keer mee te maken wil ik nog wel naar Praag afreizen. Govinda (Hare Krishna) was er ook goed, maar ik was nog vegetariër, dus ik had er niet op gelet of het behalve vegetarisch ook veganistisch was.

Ananas

Bericht door Ananas » wo jul 17, 2013 21:04

Ja klopt! We wilden niet naar Loving Hut omdat we later in de reis 5 dagen naar het Loving Hut Hotel zouden gaan en dat wel even genoeg Aziatisch eten is ;-) (ze bleken daar echter ook veel andere soorten gerechten te hebben dus dat viel best mee)

Plaats reactie