Nieuwe vegan kaas!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

Nieuwe vegan kaas!

Bericht door Marla » do apr 24, 2008 16:51

Omdat ik wel eens vegan kattenvoer bestel bij Veganbasics in Duitsland krijg ik altijd hun nieuwsbrief. Ik kreeg net hun laatste nieuwsbrief en daar maakten ze reclame voor een nieuwe kaas van Soyatoo. Er zijn 8 verschillende harde kazen en 3 cream cheese varianten. Ik neem aan/hoop dat ze ook in NL te krijgen zijn binnenkort, lijkt me op zich wel aangezien hun andere producten hier ook te koop zijn!

Marla

Re: Nieuwe vegan kaas!

Bericht door Marla » do apr 24, 2008 16:52

Oh hier een plaatje van een van de kazen:

http://unitedveggies.com/g/veganbasics/ ... 39XMAX.jpg

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » do apr 24, 2008 16:58

Ik hoor graag hoe ze smaken! In augustus ga ik waarschijnlijk naar Duitsland en zal daar gaan kijken bij een natuurvoedingswinkel. Ik heb de indruk dat biologische voeding daar een stuk goedkoper is dan in Nederland.

Framboos

Bericht door Framboos » do apr 24, 2008 17:55

Ooo! En zwarte-peperkaas nog wel! Ik wil, ik wil, ik wil!!

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » do apr 24, 2008 18:06

Neat! Maar mijn n-winkel zal het wel weer niet verkopen :/
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Marla

Bericht door Marla » do apr 24, 2008 18:21

Ik heb besteld, jullie horen wel hoe het smaakt 8)

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » do apr 24, 2008 20:07

nice :) Ik ga mij zus even vragen of ze voor mij wilt gaan kijken :) ze woont in duitsland en neemt altijd veel spulletjes voor me mee aangezien ze daar in de normale supermarkt al veel soja/vegan/biologische producten verkopen misschien deze kazen nu ook wel. En het is idd zo, over het algemeen zijn de bio spullen veel goedkoper in duitsland!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » vr apr 25, 2008 10:21

Cool!! ik ben heeel erg benieuwd. Soyatoo slagroom vond ik even wennen maar wel lekker, dit wil ik proeven!

jet
Moderator

Bericht door jet » zo apr 27, 2008 18:11

En het is idd zo, over het algemeen zijn de bio spullen veel goedkoper in duitsland!
klopt, glutenvrij brood (koop je bij de reform winkel) scheelt bijna 2 euro per brood.....
Bovendien hebben ze meer. Het kleine pietepeuterige winkeltje in Gronau heeft meer dan ale reformwinkels hier qua voedsel!
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Wen

Bericht door Wen » zo apr 27, 2008 19:44

Amaai zeg, het is te hopen dat ze het binnenkort ook in België verkopen!

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » zo apr 27, 2008 19:50

@ marla, welke kaas heb je besteld? en weet je hoelang t duurt voordat het binnen is?

Marla

Bericht door Marla » zo apr 27, 2008 21:14

xmarloesx schreef:@ marla, welke kaas heb je besteld? en weet je hoelang t duurt voordat het binnen is?
Ik heb een paar keer eerder bij ze besteld en over het algemeen is het er heel snel, binnen 2 dagen ofzo. Nu had ik een mail gekregen dat ze het pas na het weekend opsturen omdat het anders niet goed is voor de kaas.

Ik heb zelf de naturel, zwarte peper en hazelnoot kaas besteld, en daarnaast nog een creame cheese. Voor iemand anders ook nog een paar andere smaken.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » ma apr 28, 2008 7:29

@Marla,
Ik heb op die site gekeken en veel lekkere dingen gezien. Ik kon alleen niet goed aan info komen over het bestellen. Moet je met creditcard betalen of vooruit of kan het ook met paypal? Hoeveel zijn de verzendkosten?
Ik hoor het graag van je.

Marla

Bericht door Marla » ma apr 28, 2008 8:38

Je kan met creditcard betalen of het geld overmaken via de bank. Ik doe het zelf altijd met credit card, vind ik wel zo makkelijk.

Ik weet niet of ze wat betreft de verzendkosten nog onderscheid maken wat betreft gewicht van het pakket. Ik betaal altijd 10 euro maar ik heb er dan ook 12 kilo kattenvoer bij zitten dus het is een flink pakket.
Het zou kunnen dat 10 kilo het minimum bedrag is voor NL, in dat geval wordt het wel duur om alleen kaas te bestellen.

Apraxia

Bericht door Apraxia » ma apr 28, 2008 10:40

Marla schreef: Het zou kunnen dat 10 kilo het minimum bedrag is voor NL, in dat geval wordt het wel duur om alleen kaas te bestellen.
Niet als we het via jou bestellen. Waar woon je Marla? 8)
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Marla

Bericht door Marla » ma apr 28, 2008 10:51

Haha, mooi is dat!
Nou ik ben de komende tijd wel voorzien van genoeg kattenbrokken dus ik vrees dat ik voorlopig niet meer ga bestellen (of de kaas moet wel heel bijzonder zijn natuurlijk :wink: ).

Ik heb net een mailtje gehad dat ze het verzonden hebben, ik hoop wel dat het er morgen al is, anders staat het alsnog een paar dagen te zweten op het postkantoor....

veglife

Bericht door veglife » vr mei 02, 2008 7:25

Bonnie schreef:Cool!! ik ben heeel erg benieuwd. Soyatoo slagroom vond ik even wennen maar wel lekker, dit wil ik proeven!
Welke, die spuitbus of om zelf te maken? Die spuitbus vond ik nogal een karton achtige smaak hebben.

Ben ook wel erg benieuwd naar die kaas!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » vr mei 02, 2008 10:09

veglife schreef:
Bonnie schreef:Cool!! ik ben heeel erg benieuwd. Soyatoo slagroom vond ik even wennen maar wel lekker, dit wil ik proeven!
Welke, die spuitbus of om zelf te maken? Die spuitbus vond ik nogal een karton achtige smaak hebben.

De spuitbusslagroom heb ik een hele tijd geleden geproefd en vond ik toen ook niet lekker, het pakje (om zelf te kloppen) heb ik niet zo lang geleden nog gekocht en die vond ik wel goed! Ik heb ze alleen nooit naast elkaar geproefd, dus of het nou echt aan het product ligt of gewoon aan mijzelf weet ik niet. Ik denk toch dat er wel verschil is tussen de twee producten...

veglife

Bericht door veglife » vr mei 02, 2008 18:50

Bonnie schreef:
veglife schreef:

De spuitbusslagroom heb ik een hele tijd geleden geproefd en vond ik toen ook niet lekker, het pakje (om zelf te kloppen) heb ik niet zo lang geleden nog gekocht en die vond ik wel goed! Ik heb ze alleen nooit naast elkaar geproefd, dus of het nou echt aan het product ligt of gewoon aan mijzelf weet ik niet. Ik denk toch dat er wel verschil is tussen de twee producten...
Ik heb enkel die spuitbus gebruikt, maar vond dit toch niet zo geweldig. Misschien ga ik nog eens dat pakje proberen, zo te lezen is die toch lekkerder.

Jippia

Bericht door Jippia » wo mei 07, 2008 13:49

Het pakje Soyatoo slagroom vind ik erg lekker. Ik heb vaak wel een pakje in de kast staan. Ik ben erg benieuwd naar hun kazen!

Plaats reactie