Nieuwe vegan kaas!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Banaan
Leefwijze: veganist

Re: Nieuwe vegan kaas!

Bericht door Banaan » vr mar 07, 2014 13:46

Martine schreef:
Fee schreef:He Banaan,

Je kunt misschien een kaassaus maken. Margarine smelten in een steelpannetje. Wat bloem erin bakken. Dan sojamelk erbij en met een garde erin roeren. Vervolgens edelgist, zout, peper en mosterd naar smaak toevoegen.
Ja dat doe ik ook vaak en het werkt heel goed op ovenshotels zoals lasagne. http://vegetus.nl/lasagne-bolognese/

Paneermeel licht roosteren in een pan met een beetje margarine en eventueel knoflook en kruiden is ook heel lekker op ovenschotels.
Thanks beiden!
@Fee: Kun je dat dan ook gewoon als 'tussenlaagje' in de lasagne gebruiken of alleen als bovenlaag? Ik ben echt een complete lasagne-noob maar soms eet m'n vriend het en dan ruikt en ziet het er zo lekker uit en wil ik ook wel is mee kunnen eten. Het klinkt in ieder geval niet moeilijk om te maken, de saus. Ik hou van simpel :P.

@Martine: Ik hou van je website! Zal zo even gluren naar het lasagnerecept. Ben er al is eerder op gestuit voordat ik veganist werd en hier op het forum kwam maar nooit meer teruggevonden tot een maand terug. Je maakt echt supermooie gerechten. Ga binnenkort je roti-wraps is maken om als gewone wraps te eten want ik wacht nu al een paar week op reactie van texmex/santamaria of hun wraps vegan zijn dus dat komt er denk ik niet meer van. (Enige wraps die ook suikervrij zijn geloof ik)

Martine
Moderator

Bericht door Martine » vr mar 07, 2014 14:28

Thanx :)

Lidl heeft wraps met een vegan logo. Ik heb net even gekeken en er zit geen gewone suiker in, wel dextrose.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Luna

Bericht door Luna » vr mar 07, 2014 16:07

Die edelgist-bechamelsaus van Martine kan ik aanbevelen, Banaan! Erg lekker, en het geeft echt dat kazige effect zonder dat het naar kaas smaakt. Wel lekker hartig. Ik gebruik 'm nu standaard in de lasagne, of ook wel eens als witte saus bij groenten. Grappig, want vond ik die nooit lekker en wenste ik dat m'n moeder 'm zou vergeten. :)

Fee

Bericht door Fee » vr mar 07, 2014 16:18

@ Banaan Als tussenlaag en toplaag. Bijvoorbeeld:

- Ovenschaal invetten
- Laagje kaassaus
- Lasagnebladen
- Laagje saus
- Kleingesneden groente/paddenstoelen en/of tofu(reepjes/brokjes)
- Nog een beetje saus
- Lasagnebladen
- Laagje saus
- Enzovoort
- Eindigen met lasagnebladen en daarop een laagje saus

Zorg dat je genoeg saus maakt en niet halverwege tekort komt. Als je teveel hebt gemaakt kun je de saus ook later gebruiken voor op macaroni of voor over de aardappelen. Met zout, peper, mosterd en edelgist kun je de saus naar eigen smaak aanpassen. Als de saus niet dik genoeg is voeg je extra gist toe.

Met kruiden en specerijen kun je de saus aanpassen. Zo kun je bijvoorbeeld geelwortel (kurkuma) of kerrie gebruiken om de saus geler te maken en om het een oriëntaal smaakje te geven. Italiaanse kruiden zijn ook erg lekker in deze saus.

Succes,

Fee

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » ma mar 10, 2014 11:19

Martine schreef:Lidl heeft wraps met een vegan logo.
Weet je toevallig van welk merk dat is?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma mar 10, 2014 11:27

Fynnya schreef:
Martine schreef:Lidl heeft wraps met een vegan logo.
Weet je toevallig van welk merk dat is?
El Tequito tortilla wraps
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Fee

Bericht door Fee » ma mar 10, 2014 11:30

Haha dacht dat Tequito een onzin woord was, maar dat is niet zo

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » ma mei 12, 2014 20:24

Wilmersburger Nederland heeft zojuist op hun facebook aangekondigd dat alle filialen van de Jumbo het kunnen bestellen! :D
https://www.facebook.com/wilmersburgernederland
Vanaf deze week kunnen alle Jumbo filialen de Wilmersburger Plakjes Classic bestellen. Wilmersburger zit helaas nog niet standaard in het assortiment van de Jumbo en een filiaal moet een week wachten voordat de producten in huis zijn. Maar wie weet wat er gebeurd als de vraag erg groot blijkt te zijn Voor een overzicht van alle Jumbo filialen: http://www.jumbosupermarkten.nl/Alle-Jumbo-Winkels/
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » ma mei 12, 2014 21:11

Ik heb een berichtje op de facebook pagina van onze lokale Jumbo geplaatst.. ben benieuwd, zou dit wel vet tof vinden!

Plaats reactie