Dingen die je wil zeggen

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Veggie93

Re: Dingen die je wil zeggen

Bericht door Veggie93 » di mei 20, 2014 13:15

...
Laatst gewijzigd door Veggie93 op di mei 20, 2014 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Treat others how you would like to be treated.

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » di mei 20, 2014 15:46

Als jij toestemming hebt van de uitgever: be my guest! Los van de moraal, lijkt het mij niet verstandig iets illegaal te delen op een forum van een organisatie als deze.

Overstand
Leefwijze: veganist

Bericht door Overstand » di mei 20, 2014 16:16

:) ok. Je mag me boek wel een keer lenen.

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » di mei 20, 2014 16:18

Overstand schreef:dat was trouwens met Arthur in de oog, wegens film downlaoden, auterusrechten en zo. dat ik als ik zomaar zou inscannen, misschien mensen dit niet leuk zouden vinden. Snap je :D haha
Trek je nix aan van dat verouderde kapitalistische denken, dat loopt nu op z'n eind, hoe meer we delen, hoe sneller het einde komt! :)
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » di mei 20, 2014 20:38

Fatsoen verouderd nooit. Werk jij voor niets of wil je ook betaald worden voor je kennis en kunde? Just sayin’.

Mystique

Bericht door Mystique » wo mei 21, 2014 8:57

Ik zou heeeeeel graag voor niets willen werken en ik ga toevallig ook vrijwilligerswerk doen als opvoedkundige. :)
Kom maar op met dat systeem dat niet langer berust is op geld!

Overstand

Bericht door Overstand » wo mei 21, 2014 11:41

me producten zijn spoorvrij van dierlijke ingrediënten. Echt waar, ik selecteer daarop. Of er moet niks aangegeven worden bijv bij macaroni en spaghetti, dat ik denk oke.

Maar ik ga vandaag lasagne maken (maak het 3/4 keer per jaar denk ik, of misschien 5), en de enige bladeren die ik bio kan vinden zijn die van la bio idea volkoren.

Dit kan sporen bevatten van ei

:S

of weten jullie bladeren volkoren bio, die spoorvrij zijn?

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » wo mei 21, 2014 11:54

Ik wil geld voor m'n werk.. zolang mijn eten en woning e.d. niet gratis is. Daar heb ik hard voor gestudeerd, daar werk ik hard voor en daar wens ik ook naar beloond te worden en nee, niet net zoveel als de schoonmaakster van verderop!

En er komt nooit een systeem wat niet berust op geld... of wou je terug naar de ruilmarkt van vroeger? Een koe voor een geit en zo?

Overstand

Bericht door Overstand » wo mei 21, 2014 12:17

Same here.

Ik heb ook hard gestudeerd en gewerkt! en I dont give a fuck dat mn soortgenoten de wc's schoonmaken en ik een eigen kantoor heb waar ik maar een beetje zit te opdrukken, strekken, beetje naar me collega's toe voor chitchat, en lekker alles bio kopen, en lekker dure kleren kopen, alle classy enzo, omdat ik helemaal van de bodem kom, Ik heb mn alles gegeven, moesten zij ook maar doen!

Maar het ging hier om een scantje van een boek, waarmee ik wellicht de interesse zou kunnen wekken van sommigen hier en dit eventueel tot aankoop zou kunnen leiden. Of niet, maar dat wat ik zei was onnadenkend, omdat als ik even rust had genomen, ik was gekomen tot wat veggie voorstelde, zoals de anderen hier doen in het kookboeken gedeelte. En die recepten uit me boek zijn echt niet de 'kennis en kunde' van de auteurs, fuck dat, alles is gejat!! :D egwel! fuck that shit, maar dat terzijde.

Wat muziek en films betreft, ik ga niet een film eerst kopen en dan kijken hoe fucking kutfilm het is, ik downlaod het, en vind ik het vet, dan koop ik het, zoals ik veel gekocht heb, perfume, pans lanbyrinth, monsters inc, exorcist, pardon, on board, etc.

Muziek ook zo. Ik luister eerst, vind ik het vet, echt vet, en heb ik respect voor die shit, dan support ik die shit. Maar aint no way imma pay for shit, waar ze vanuit gaan ook nog eerst royalties voor moet betalen :S (vb)

En ik ben niet zo erg als je zou denken, ik heb netflix, ik heb mubi, maar soms download ik een film omdat ik geen tijd had voor bezoek of wat dan ook, die uiteindelijk toch in netflix of ergens anders belanden where imma pay for that shit.

Ik zit tussen jullie in, ik geloof er wel in to take me to the futuren, maar of alles dan zo rooskleurig zal zijn, ...

kom op wie weet nog bladeren voor lasagne die spoorvijr en volkoren zijn?

Mystique

Bericht door Mystique » wo mei 21, 2014 12:34

Nope... We naderen steeds meer een tijdperk dat robots ons werk gaan overnemen. Dan zouden er heel wat mensen de dupe zijn, omdat die hun baan kwijt zullen raken. Er zal dus een ander systeem moeten komen en waarschijnlijk wel een soort ruilsysteem en misschien kan het geldsysteem wel zo blijven, maar niet op de manier zoals dat nu is waarbij nog geen 10% van de bevolking bij elkaar nog meer verdient dan de overige 90% bij elkaar.
Ik vind dat een vuilnisman/schoonmaker veel te weinig verdient. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat werk willen doen en toch zijn ze er, dan vind ik dat ze ook best wat meer beloond mogen worden voor het smerige werk dat ze verrichten. Zo vind ik het ook te belachelijk voor woorden dat bekende mensen, die al zoveel verdienen, ook nog eens gratis producten aangeboden krijgen, zodat ze dan reclame maken.
Nope... Weg met dat kapitalistische systeem...

Ik denk dat het zal moeten beginnen met de instelling van mensen, niet langer leven volgens dat overlevingsinstinct waarbij het enkel draait om het overleven van zichzelf en de dieren om zich heen, maar dat we wat meer voor elkaar over gaan hebben. Dat overlevingsinstinct is allang niet meer nodig. Er is genoeg voedsel op de wereld om niemand meer honger te laten lijden. Mits er uiteraard een of ander 'fok'verbod gaat komen op het meer dan 2 kinderen per gezin, want dat is een van de redenen waarom er straks niet meer genoeg zal zijn. Of hopelijk dat de mensheid zich wat meer gaat ontwikkelen en gaat inzien dat 3 kinderen of meer, vlees eten, troep op straat gooien enz. gewoonweg egoïstisch gedrag is en ermee zal gaan stoppen. Maar dan moeten mensen wel uit hun bubbeltje komen van 'zolang ikzelf maar gelukkig ben dan is het goed'.

Natuurlijk heb ik nu ook het geld nodig om mijn rekeningen te betalen, maar ik hoop echt dat er een tijd komt dat mensen veel meer op vrijwillige basis kunnen gaan werken. Ik vind het vreselijk dat ik mijn diensten enkel nog kan aanbieden aan kinderen waarvan de ouders wat meer te besteden hebben. Ik kom zelf amper rond en toch geef ik spullen weg die ik niet meer gebruik. Waarom? Omdat ik liever iemand anders ermee gelukkig maak, dan dat ik er 3 euro op verdien. En die mentaliteit mis ik bij heel veel mensen...

En jemig... "Dan hadden anderen ook maar wat harder moeten werken?" Wel eens bedacht dat bepaalde kinderen uit achterstandsgezinnen veel minder kans hebben op een betere ontwikkeling, puur omdat ze de genen van hun ouders mee krijgen evenals slecht voedsel en geen geld om te studeren? Niet iedereen heeft het zo gemakkelijk, dus dat vind ik wel heel hard.
Dat klinkt net als de opmerking die ik een tijdje geleden hoorde toen ik iemand wees op haar nieuwe schoenen dat die gemaakt waren door kinderen voor een hongerloon: "Jammer dan, ik vind ze mooi. Hadden ze daar maar niet geboren moeten worden." :(

Mystique

Bericht door Mystique » wo mei 21, 2014 12:38

En voor al die mensen die zeggen "Ik werk hard voor mijn centen": wat zeg je tegen een alleenstaande moeder doet die in de avonduren moet schoonmaken, omdat ze overdag voor haar kind moet zorgen? "Hé, had je maar wat beter je best moeten doen in het leven of jij werkt blijkbaar niet hard genoeg."?

"IK werk hard voor MIJN centen."

Nou... IK werk hard om anderen kansen te geven en gelukkiger te maken en hopelijk wat bewuster te worden met een mindere IK-instelling... :wink:

Veggie93

Bericht door Veggie93 » wo mei 21, 2014 13:10

Serieus? :shock: Dan hadden ze daar maar niet geboren moeten worden?! Ik kan zo slecht tegen dat egoïsme van de mens waar alles maar draait om het moet mooi zijn, of over het geld.... :( Totaal niet aan anderen of dieren denken... Net zoals nu met dat het nertsen fok verbod dat nu terug gedraaid is met de geweldige reden, dat de mensen anders geen baan meer hebben als we stoppen met het gebruiken van nertsen voor hun vacht. :banghead:
Treat others how you would like to be treated.

Overstand

Bericht door Overstand » wo mei 21, 2014 13:26

schoonmaker veel te weinig verdient. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat werk willen doen en toch zijn ze er, dan vind ik dat ze ook best wat meer beloond mogen worden voor het smerige werk dat ze verrichten.

fuck kapitalisme oke, maar vuilnisman vies werk? fuck that! een jointje roken en dan jeej, hersenloos chill werk, lekker niks aan je hoofd, bijna geen responsibility, maar kijk is wat voor vies werk ik moet verrichten voor me centen, week lang thuis opgesloten aan een rapport werken, chicks die hun staartje zwaaien passeren omdat ik moet schrijven, depressed thuiszitten omdat je zoveel contacten moet onderhouden en dan met zoveel dingen en mensen rekening moet houden, en de dingen niet gaan zoals je wil, loslaten, opnieuw proberen, dan weer niet meer aankunnen en vervallen in drugsgebruik, uit je assen, omdat je weer naar een school moet om te observeren je lesmateriaal niet goed wordt ontvangen, en nog zoveel meer.

Weet je dat ik een keer ouderjaarsavond uitgaan niet gedaan had, omdat ik moest leren voor school? en mensen zeiden: dan doe je iets niet goed?

Ik wil ook zoals jij dat ik niet meer hoef te werken elke dag vroeg uit me nest laat thuis, helemaal fuckedup mentaal spiritueel bankroet, over and over again, dat ik het liefst op een stuk land met me mensen me voedsel kon maken, zonder overheid, maar de power bij de mensen, maar dat kan niet Mys. Daarvoor moeten eerst heel veel branden en bloed vloeien. En die 1% waar je het over hebt, die corportations en shit, fuckem, zolang ik hier leef, Imma survive, en de dingen die jij zegt, omdat als ik het niet doe, spirit broke and turn to dope!

Het is echt allemaaal niet zo simpel, :(

En jemig... "Dan hadden anderen ook maar wat harder moeten werken?" Wel eens bedacht dat bepaalde kinderen uit achterstandsgezinnen veel minder kans hebben op een betere ontwikkeling, puur omdat ze de genen van hun ouders mee krijgen evenals slecht voedsel en geen geld om te studeren? Niet iedereen heeft het zo gemakkelijk, dus dat vind ik wel heel hard.[/b]

Ik kom van de bodem. Terwijl mijn vrienden ging blowen en neuken, ging ik blowen en iets van me leven proberen te maken, tegen alle racisme, en tegenstand, en alles setbacks in. We waren precies hetzelfde, ons achtergrond, de kansen die we hadden, relatief

Dat klinkt net als de opmerking die ik een tijdje geleden hoorde toen ik iemand wees op haar nieuwe schoenen dat die gemaakt waren door kinderen voor een hongerloon: "Jammer dan, ik vind ze mooi. Hadden ze daar maar niet geboren moeten worden." :(

Je begrijpt het niet, alles is relatief, vanuit waar ik leef. Why the fuck u think i am here?

haha ::)

Overstand

Bericht door Overstand » wo mei 21, 2014 13:31

serieus anders gezegd:

Ik werk HARD om de kinderen die vanuit een zelfde achtergrond als ik komen, of jongeren in het algemeen, gezonder gedrag te laten vertonen, geen drugs te misbruiken zoals ik op de straten zonder begeleiding, niet meer onveilig te laten neuken, zodat er alleenstaande moeders zijn waar je het over hebt.

:(

die centen fuck die centen, alles gaat weg! Ik moet die centen hebben om mijn depressie weg te kopen waarom alles zo fucked up moest zijn in the first place

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » wo mei 21, 2014 15:55

Oh my…

Werk dat beter beloond moet worden omdat niemand het wil doen? Of omdat niemand het hoeft te doen? Want met ons systeem van geld geven (wat gelukkig aangescherpt wordt zodat profiteurs het niet verpesten voor de mensen die werkelijk een vorm van uitkering nodig hebben) werkt in de hand dat niemand meer schoon hoeft te maken of vuilnisman te worden (inderdaad, Overstand: zitten in een kar, knopje drukken, labeltje aan een iets te ver van de weg afstaande grijze bak hangen terwijl de volgende sigaret wordt aangestoken) omdat dit minder zou betalen dan de sociale dienst.

Ik heb een fijne schoonmaakster die als een bezetene probeert mij tevreden te houden omdat ze geld wil verdienen dat ze zo hard nodig heeft. En dat kan ik haar bieden omdat ik hard heb gestudeerd - ging niet vanzelf - en omdat ik mij bewijs als professional. Iedere dag weer. Zoals mijn schoonmaakster dat ook doet. En als ik straks zonder landhuis, auto’s en andere luxe inclusief huishoudster kom te zitten, klim ik de vuilniswagen in.

Overstand, begrijp je volledig in je laatste betoog. Dat is ook de reden dat ik voor een reële prijs mensen help om het zelf op te kunnen lossen in plaats van ze alles te geven zodat ze afhankelijk van mij en mijn systeem worden.

Maar los daarvan: ben jij ook opvoedkundige, Mystique?! Wist ik niet?!

Mystique

Bericht door Mystique » wo mei 21, 2014 16:58

Ik vind niet dat mensen meer betaald moeten krijgen, omdat ze werk doen dat niemand anders moet doen, maar ik vind gewoon dat er sowieso een minimum inkomen moet komen, zodat mensen niet langer een uitkering hoeven te krijgen of naar de voedselbank hoeven.
En ja... Er zullen altijd profiteurs blijven, maar daarbij hoop ik dat er een sociale 'controle' zal komen en dat dus uiteindelijk iedereen zo ontwikkeld zal zijn dat ze niet meer (van elkaar) zullen willen profiteren.

Nee, ik ben officieel geen opvoedkundige, maar met mijn huidige werkzaamheden komt dat soms wel in de buurt. Ik heb niet het diploma, maar ik weet wel dat ik het zou kunnen. Bovendien bieden ze cursussen aan, zodat je niet helemaal blanco bij de mensen thuis komt...

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » vr mei 23, 2014 9:17

Mystique schreef:En voor al die mensen die zeggen "Ik werk hard voor mijn centen": wat zeg je tegen een alleenstaande moeder doet die in de avonduren moet schoonmaken, omdat ze overdag voor haar kind moet zorgen? "Hé, had je maar wat beter je best moeten doen in het leven of jij werkt blijkbaar niet hard genoeg."?

"IK werk hard voor MIJN centen."

Nou... IK werk hard om anderen kansen te geven en gelukkiger te maken en hopelijk wat bewuster te worden met een mindere IK-instelling... :wink:
Je geeft er een eigen interpretatie aan.
Een alleenstaande moeder die in de avonduren moet schoonmaken, omdat ze overdag voor haar kinderen zorgt heb ik alleen maar respect voor. Beter dat dan een uitkering trekken of je ex leegplukken aan alimentatie.
Feit blijft overigens wel dat men zelf voor kinderen kiest! En dat je met een gedegen opleiding nou eenmaal verder in het leven komt dan zonder diploma.

En over dat ik werk hard voor m'n centen, zo is het nu eenmaal wel. Ik heb een HBO studie gedaan, ik draai meer dan 40 uur in de week en wat ik daar voor krijg is nu eenmaal een beloning voor mijn arbeid en daarmee zijn het dus mijn centen!
Maar... als je het graag in een zorgcontext wil zien: Ik zorg dat andere harde werkers aan het eind van de week hun salaris hebben zodat ze hun kinderen kunnen voeden. :mrgreen:

Mystique

Bericht door Mystique » za mei 24, 2014 10:18

Nou... Ik krijg geen geld dankzij jou hoor. ;) :P
En je gaat mij ook niet wijs maken dat je dat werk bent gaan doen ook omdat je dan iets voor anderen kunt betekenen. Dat lijkt me sowieso lastig bij administratief werk. De meeste mensen kiezen gewoon zo'n baan uit interesse en omdat het bij hen past en natuurlijk vanwege het geld wat erbij te verdienen valt. No offense, maar het is niet bepaald werk waarmee je uiteindelijk echt iets bijdraagt aan een betere Wereld. Ik hoop toch ook wel dat over niet al te lange tijd veel van dat soort werk vervangen zal worden door computers/robots. Het is dan ook nog eens niet bepaald het meeste gezonde werk om te doen, aangezien de hele dag stil zitten als ongezond wordt ervaren...

Ik begrijp dat overlevingsinstinct ook wel. We zijn nu eenmaal van kleins af aan aangeleerd dat we voor onszelf moeten zorgen, hard moeten werken, zoveel mogelijk geld moeten verdienen en dat we dan de meeste kans hebben om gelukkig te zijn. Dus het is ook niet zo heel vreemd dat mensen zo'n instelling hebben. Het is ook meer een aanval op het huidige systeem dat in stand wordt gehouden dan op de mensen zelf die het in stand houden. Het is net zoals bij vleeseters. Die zijn er ook mee opgegroeid en er zijn er helaas nog maar weinig die die bewustwording ervaren en het roer omgooien.
Alleen hoop ik wel dat die vorm van onderwijs en opvoeding langzaam maar zeker zal gaan veranderen in niet enkel het overleven, maar het samenleven en dat het ook heel voldoening gevend en gelukkig makend zal zijn voor jezelf om anderen gelukkig te maken.

Mij maak je dan ook niet gelukkiger met een 40 uur durende werkweek met een flink salaris, maar waar mijn passie niet bij ligt. Mijn leerlingen en hun ouders geven mij zoveel voldoening en geluk dat het met geen geld uit te drukken. :) Ik wens iedereen een baan toe waarbij je het gevoel kan zijn dat je een mooier mens wordt, trots op jezelf kan zijn, anderen gelukkig maakt en laat groeien en iedere dag weer met heel veel plezier naartoe gaat.

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » za mei 24, 2014 12:44

Ah, dus ik mag blijven werken. ;)

Ik begrijp je wel, hoor. Dat is ook de reden dat ik mijn werk doe. Ik was met alle liefde werkloos als dat betekende dat mijn functie niet meer nodig was. Helaas is dat nu meer dan ooit.

Mystique

Bericht door Mystique » za mei 24, 2014 14:51

Hahaha, ik ben administratief werkers zeker dankbaar voor het werk dat ze doen. Zolang er nog geen computers voor zijn, zijn ze zeker nog hard nodig.
Maar inderdaad, het zou natuurlijk, naar mijn mening, beter zijn als we ons steeds meer zouden kunnen richten op werkzaamheden waarbij we echt kunnen bijdragen aan een betere Wereld.

Vervelend is dat hè. Ik zeg ook vaak genoeg tegen mijn klanten: "Ik wilde dat ik niet nodig was."

Plaats reactie