Hartelijke groet ! :)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Preffect
Leefwijze: veganist

Hartelijke groet ! :)

Bericht door Preffect » do jan 14, 2016 17:36

Ik ben sinds kort Echt veganistisch gaan eten en heb tegenwoordig gezonde trek/honger.
Als ik daar niet naar luister dan gaat mijn lijf zowat direct in protest.
Ik ben heel blij met het bewustzijn dat dat mij geeft :-D
Verder kan ik geen mensen/plekken vinden in mijn woonplaats waar een veganistische keuken word gevoerd en/of bedrijven die vanuit die zienswijze/filosofie handelen.
Ook op festivals is het absoluut een ramp wat voeding betreft.
Daarover ,en meer, probeer ik wijsheid te verzamelen zodat ik mij kan inzetten en mensen kan aanzetten meer te gaan doen zonder dierlijke producten te eten. ... als begin :)

>> edit>> o ja" en ik heet Steff, (m) 34 jaar, gek op het bedenken en bouwen van (kunst)installaties.

Maarten

Re: Hartelijke groet ! :)

Bericht door Maarten » vr jan 15, 2016 9:36

Hey Steff, welkom op dit forum! Het is inderdaad soms vrij lastig om veganist te zijn als je buiten de deur gaat. Gelukkig zijn er erg vaak wel manieren om hiermee om te gaan. Er is bijvoorbeeld (ook tot mijn verrassing) nog geen één restaurant geweest waar ik niet veganistisch kon eten. Gewoon van tevoren (bij het reserveren) aangeven en vragen of het kan, dan wil de kok wel extra moeite doen. Elke klant is immers een klant en ze haten het begrijpelijkerwijs als je opeens toch niet bij hun wil eten. Ook is de publieke opinie aan het veranderen en staat men doorgaans minder negatief tegenover veganisme dan vroeger. Als ik op reis ga neem ik als voorzorgsmaatregel altijd wat extra eten mee. Misschien kun je dat bij festivals ook wel doen, tot op zekere hoogte. :) Voor de grotere steden kun je via http://www.happycow.net vinden waar veganistische gerechten standaard op het menu staan.

:welcome:

Morality

Bericht door Morality » vr jan 15, 2016 10:56

Hoi Steff,

:welcome:

In welke plaats woon je? Misschien kent iemand op dit forum bedrijven in de buurt die aandacht besteden aan veganisme. Heb je al eens een (kunst)installatie gemaakt over veganisme (of iets dat daaraan gerelateerd is zoals dierenwelzijn)?

Veel plezier op het forum!

Preffect

Bericht door Preffect » vr jan 15, 2016 12:16

Zwolle kom ik vandaan.
Nog geen kunstinstallatie gemaakt dat het dierenleed in onbepaalde mate kan oplossen.
Wel projecteer ik regelmatig op grote festivals en dat kan ik kwa beeld invullen naar wens.
Sfeer en kleur icm andere onderdelen van een evenement.Niets dat wereld-veranderend gebruikt kan worden dus ongeschikt voor commercie geloof ik.Toch is het leuk om bepaalde logo's er iets anders uit te laten zien dan het oorspronkelijke ontwerp.
Maar wanneer het mogelijk is kun je steff niemeije opzoeken op gezichtenboek. Daar staan vast wel 1 of 2 foto's die je gewoon kunt bezichtigen zonder bevriend te zijn.
!
Misschien kan ik nog een foto toevoegen hier bij mijn profiel ?Had al wel gekeken naar een optie maar snap meestal de helft niet van al die opties en klink klik linkjes haha

Martine
Moderator

Bericht door Martine » vr jan 15, 2016 12:44

In Zwolle heb je culturele vereniging Eureka waar af en toe door enthousiastelingen vegan wordt gekookt.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Preffect

Bericht door Preffect » vr jan 15, 2016 14:38

Martine,

Hallo, dankjewel voor die info !
Ik heb het idee dat veganisme onder het kopje alternatief word geschaard en dus ga ik verder denken.
Het is namelijk niet een alternatief, het is prioriteit >> alles kwa voeding is prioriteit nr 1 !
Dat is de insteek en vanaf die basis wil ik verder denken om het hier in mijn stad ook meer "op de kaart" te krijgen.
Zondag mag ik meedoen met mensen om een veganistisch diner te bereiden met meer mensen. Dit zal ook geserveerd worden voor al dan niet betalende klanten (denk eigen bijdrage).
Zodra ik daar meer over weet, waar zou ik dan een stukje kunnen plaatsen ?

Ps: Hoe kan ik een leuke foto toevoegen aan mijn profiel ?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » vr jan 15, 2016 23:24

Ik denk dat je het het beste op Facebook kan delen in groepen met veel vegans, en kan sturen naar Kiki van de Vegan Events pagina, zij houdt alles bij wat er in Nederland gebeurt: http://www.veganevents.nl/

Je kunt het natuurlijk ook hier op het forum posten :)
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Preffect

Bericht door Preffect » za jan 16, 2016 9:50

Dankjewel Martine :-D
Zal ik meteen gaan doen en hier een kort verslag van plaatsen.

Plaats reactie