Geen moeite willen doen voor koken

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Robb

Geen moeite willen doen voor koken

Bericht door Robb » di mei 08, 2007 17:46

Ben ik hier alleenig als het gaat om een hekel hebben aan koken?

Ik hou van lekker eten hoor, hou me te goede. Maar ik vind het meestal niet de moeite waard om lang in de keuken te staan voor iets wat ik binnen 5 minuten naar binnen schuif.

Ik kies meestal voor gezond, maar niet te ingewikkeld.

Zijn er nog meer mensen die er zo over denken, en zo ja hebben jullie nog tips voor snelle gezonde happen zonder al teveel poespas.

veglife
Leefwijze: veganist

Bericht door veglife » di mei 08, 2007 17:57

Hoi Robbbb,

Nee, ik heb hier geen last van. Koken vind ik een erg mooi tijd verdrijf. Om toch snel klaar te zijn en tevens gezond? Een flinke lading rauwkost/seitan en evt. wat noten met satesaus! It kills!

Robb

Bericht door Robb » di mei 08, 2007 18:12

klinkt goed :D

Nel

Re: Geen moeite willen doen voor koken

Bericht door Nel » di mei 08, 2007 19:02

Robb schreef: hebben jullie nog tips voor snelle gezonde happen zonder al teveel poespas.
Wat noem je snel? :D

ingentinginging

Bericht door ingentinginging » di mei 08, 2007 19:19

anything + pinda sat? saus (pindakaas + soja saus +evt. knoflook/agave)

pannekoeken,
bloem + melk + bakpoeder + zout + evt. suiker/vanille

ramen
ramen + pinda saus

soep
niet snel wel makkelijk en je kan er veek porties uit halen:
split erwten + ui + wortel + prei alsjewilt + aardappel + evt seitan + zout/peper/kruiden

soep 2:
rode linzen + zoete aardappel + wortel + uit + soja saus + koriander + evt. zout/peper

bij beide gaat het ongeveer zo:
Doe alles in een pan met voldoende water, zet pan op vuur,
laat staan tot linzen/erwten gekookt zijn (bijna uitelkaar vallen) (30-50 minuten).
Pureer als je wil.

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave » di mei 08, 2007 19:29

Als ik moet werken en snel iets wil eten eet ik standaard salade + tempeh, of soep (groenten zoals spinazie of broccoli of courgette ofzo even bakken, uitje erbij, beetje knoflook, groentebouillon erbij, 20 minuutjes ofzo koken en pureren+peper en zout)

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » wo mei 09, 2007 7:29

Robb schreef:Ben ik hier alleenig als het gaat om een hekel hebben aan koken?

Ik hou van lekker eten hoor, hou me te goede. Maar ik vind het meestal niet de moeite waard om lang in de keuken te staan voor iets wat ik binnen 5 minuten naar binnen schuif.

Ik kies meestal voor gezond, maar niet te ingewikkeld.

Zijn er nog meer mensen die er zo over denken, en zo ja hebben jullie nog tips voor snelle gezonde happen zonder al teveel poespas.
Als ik alleen eet, dan vind ik dit wel zo prettig. Als ik met meerdere mensen ga eten, heb ik er veel minder moeite mee. Dan doe ik het eigenlijk zelfs wel weer graag. En dan vooral verwachten van anderen dat ze zelf minstens net zoveel moeite doen wanneer zij voor je koken :P

Robb

Bericht door Robb » wo mei 09, 2007 11:50

Rick schreef:
Als ik alleen eet, dan vind ik dit wel zo prettig. Als ik met meerdere mensen ga eten, heb ik er veel minder moeite mee. Dan doe ik het eigenlijk zelfs wel weer graag. En dan vooral verwachten van anderen dat ze zelf minstens net zoveel moeite doen wanneer zij voor je koken :P
Ja, met meerdere mensen eten is ook wel een ander verhaal. Dan is t wel gezellig idd. Alleen moet ik meestal toch wel voor mijn eigen potje zorgen.

Robb

Bericht door Robb » wo mei 09, 2007 11:54

Nel schreef:
Wat noem je snel? :D
Nou ja, als ik t binnen een half uur op tafel kan hebben, zou dat wel ok zijn in de meeste gevallen. Het gaat me meer om lekkere idee?n voor snelle gerechten. Het is niet zo dat ik 2 linker handen heb op kookgebied. Maar mn hobby is t ook niet :)

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » wo mei 09, 2007 11:56

Robb schreef:Nou ja, als ik t binnen een half uur op tafel kan hebben, zou dat wel ok zijn in de meeste gevallen.
Ooowwwww, een half uur? Er zijn toch heel veel dingen die je binnen een half uur op tafel kunt hebben?

Robb

Bericht door Robb » wo mei 09, 2007 11:57

ingentinginging schreef: (30-50 minuten).
:shock: :wink:

Robb

Bericht door Robb » wo mei 09, 2007 11:58

Kiwi schreef: Ooowwwww, een half uur? Er zijn toch heel veel dingen die je binnen een half uur op tafel kunt hebben?
Des te korter des te beter natuurlijk :wink:

Framboos

Bericht door Framboos » wo mei 09, 2007 12:02

Mag het met voorgesneden of bevroren groente?

Robb

Bericht door Robb » wo mei 09, 2007 12:22

Framboos schreef:Mag het met voorgesneden of bevroren groente?
Mag allebei hoor

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » wo mei 09, 2007 12:23

Robb schreef:
Ja, met meerdere mensen eten is ook wel een ander verhaal. Dan is t wel gezellig idd. Alleen moet ik meestal toch wel voor mijn eigen potje zorgen.
In dat geval:
Vroeger maakte ik vaak spaghetti/macaroni. Dat had ik binnen een kwartier op tafel. Het gaf niet al te veel rommel, en het was precies genoeg om 2x ruim van te kunnen eten. Ik maakte het wel 2x van vooraf aan overigens (niet de volgende dag opwarmen, dat vond ik nooit zo lekker).

Hier staat het recept, zeer uitgebreid beschreven. Het is niet al te serieus, maar volgens mij kan jij er wel wat aan hebben ;)
(als je er van houdt natuurlijk)

http://www.rickscholtes.nl/koken/vegarickmacaroni.htm

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » wo mei 09, 2007 12:27

Koken voor dummy's. :lol:
Hetzelfde kun je natuurlijk doen met rijst en groenten/saus naar keuze, net zoals met couscous, met gierst, noem het allemaal maar op.
Laatst gewijzigd door -gebruikergewist- op wo mei 09, 2007 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Robb

Bericht door Robb » wo mei 09, 2007 12:28

@Rick
Geweldig, zo maak ik t dus ook altijd, maar dan met een pakket voorgesneden italiaanse groeten.

Framboos

Bericht door Framboos » wo mei 09, 2007 12:31

Twee dingen die me zo even te binnenschieten:

Zak bevroren of voorgesneden Mexicaanse groente in pan verwarmen, pot bonen (rode kidney bv) erbij, blik tomatenblokjes erbij. Kruiden erbij, sojaroom erdoor en in tortilla rollen.

Voorgesneden of bevroren aardappeltjes in pan of oven, sla uit een zak met dressing overgieten en tofureepjes erbij.

Heel snel, heel makkelijk en eh... heel veel afval. :wink:

En zo af een toe een heel grote pan linzensoep maken, in eenpersoonsbakje invriezen en dan een portie opwarmen, eventueel met spinazieblokjes erdoor.

Framboos

Bericht door Framboos » wo mei 09, 2007 12:34

En sowieso eigenlijk van alles driedubbele porties maken en er de tweede keer dan wat dingen aan toevoegen waardoor het anders smaakt misschien. Evt. tweede, derde en vierde portie invriezen.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » wo mei 09, 2007 12:36

Ik maak een keer in de zoveel tijd een megapan bami met heel veel groenten en daarbij een megapan pindasaus (duurt trouwens ook niet zo lang om te maken). Wat ik over heb vries ik (bami + saus bij elkaar) ook in eenpersoonsporties in, zodat ik altijd een voorraadje in de vriezer heb voor als ik eens wat minder tijd/zin heb om te koken.

Plaats reactie